Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hecatom

Big Bang Beat Revolve

Recommended Posts

v1.03a is out.

Not entirely sure what was changed, but I'll see if I can figure it out.

If you look to see what files were updated, it looks like Agito, Senna, Mecha heita, Kamui, Rouga, and a couple other characters all had something done to them.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(RIP 4k corner carry will miss you

bnb 1:6A,JB,236C,[land 2B,JB,236C]X3 land 623D/214D-623D-for 2 bars and over 10 knives/623C

08/28/11-08/28/11

also ever time you start the updater and there an update when its done there a patch note window that show up if that helps just need someone that knows moonspeak to read it

the new combo i do is

6A,JB,236C,[land 2B,JB,236C]X2 land 623D/214D-623D-for 2 bars and over 10 knives/623C

for 3.6k mid screen corner carry and for 2 bars 4.7k

Share this post


Link to post
Share on other sites

So Mecha-Heita's Big bang Break is Justice's IK Aja style?

Nice, nice.

- B-Power –

Confirmed.

His powers increased greatly but to shorten his lifespan by ten years for using each "Ten Years Knuckle" techinques time that may lead to his death. In BBB, if you used B-Stones to restore your P-gauge however this is different case. Only Super Heita can use B-Stones to restore his health gauge instead of restoring P-gauge. But in BBA, only he can die after using "Ten Years Knuckle" seven times. Most likely Heita's special ability is to shorten lifespan but increasing amazing powers and his Super form's special ability can shorten or restore lifespan/health (Unconfirmed)

Heita is unaware of his Decade Knuckles's dangerous side effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Big Bang Age, Heita could acquire a Super Mode form of himself after experiencing a few life or death events after which he gained a move called 10 year first. Using this move too many times would end up with him dieing and permanently being removed from your roster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

And that's what I've written above.

Remaining Big Bang Breaks if someone needs this stuff:

Heita

10年ナックル 10-Nen Knuckle (Decade Knuckle)

Sanzou

鉄砕拳 Tetsusaiken (Iron Crushing Fist)

Agito of the Dark

真・闇裂き Shin Yamisaki (True Ripping Darkness)

Burai

自由の拳 Jiyuu no Ken (Fist of Freedom)

Nakanishi Sisters

姉妹の絆 Kyoudai no Kizuna (Sister's Bonds)

Manbou

まんぼうと愉快な仲間たち Manbou to Yukaina Nakama-tachi (Manbou and it's Funny Friends)

Hanny

ハニワ神 Hanny Kami (Hanny God)

Devil Daigo

ファイナルダイゴビイーム! (Final Daigo Beeam!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

im leaving the patch log for 1.03-1.03a here for anyone that wants make a spot on the wiki for them there in JP BTW

1.03

■共通

・空中ガードの不具合を修正。

・受け身1F目に食らい判定が存在する不具合を修正。

・ダッシュ投げが出ない不具合の修正。

・超必殺技に最低ダメージ保証値を追加。

・A系統のダメージ補正値を緩く変更。

・マニュアルにBBモードとBBBの説明を追加。

■斬真狼牙

・Bダッシュにダメージ補正を追加。

・ロールキックのガード硬直を縮小。

・立Hの攻撃力を減少。

・Mスライドの硬直を延長。

・ワイルドシュート追撃(新技)を追加。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・ワイルドファングのリーチを短く、空中ガード可能に変更。

■天楼久那妓

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・蒼き爪・鬼の攻撃判定を拡大。

・蒼き力・集中をレバー入力に関わらず行えるように修正。

■京堂扇奈

・壁バウンドのバウンド回数がカウントされていないのを修正。

・屈Hの発生を鈍化。

・息吹2段目の攻撃判定を拡大。

・超回復の硬直を縮小、レバー入力に関わらず行えるように修正。

■陣内兵太

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・Bバースト終了後の着地の不具合を修正。

・アーマー突進中に体力が0になると対戦が進まなくなる不具合を修正。

■韋駄川煉

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・パチキ暗転後、バックステップで回避できないように変更。

・Mヤキイレのガード硬直を縮小。

・パチキ、GO TO HELL!!の攻撃力を上昇。

■金剛丸三蔵

・鉄砕拳(新技)追加。

・アーマー突進中に体力が0になると対戦が進まなくなる不具合を修正。

・勝利パターンが飛ばされて対戦が進まなくなる不具合を修正。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・特定の方法で二段ジャンプが無限にできる不具合を修正。

・超鉄壁、超鉄拳の攻撃力を減少。

・屈M初段の攻撃判定を拡大。

■闇のアギト

・スライドダウンの後半に攻撃を当てると立ち食らいになる不具合を修正。

・開幕演出によって、対戦が進まなくなる不具合を修正。

・トラップとチェーンソーのコマンド優先順位を適正に変更。

・真・闇裂き(新技)を追加。

■山本無頼

・ゲージの外枠がキャラより後ろに描画される不具合を修正。

・しゃがみ時の食らい判定を拡大。

・立H>屈Mのキャンセルルートを削除。

・自由の拳(新技)を追加。

■中西姉妹

・超必殺の際に弓道が動いてしまう現象を緩和。

・重ね胴を通常技からキャンセルできないのを修正。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・姉妹の絆(新技)を追加。

■堀田大悟

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・ドラゴンインパクトォォ!の発生を早く、ヒット時のバウンドを変更。

■月読きなこ

・受身時のボイスを追加。

・開幕演出の不具合を修正。

・ご光臨のコマンドの不具合を修正。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・磔刑暗転後、バックステップで回避できないように変更。

・L大きなお友達を紹介しますを2段技に変更。

・M大きなお友達を紹介しますを触れると攻撃判定が発生するように変更。

・H大きなお友達を紹介しますの技性能を変更。

■宮里軍団

・勝ちモーションを修正。

・BBM時に決着をつけるとゲージが不安定なまま次ラウンドに行く不具合を修正。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・サイクロンチェーンの食らい判定を拡大。

■まんぼう

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・まんぼうと愉快な仲間たち(新技)を追加。

・BBM時の特殊効果追加。

■ハニー

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・ハニワ神(新技)を追加。

・馬からの後ろキックの受身不能時間を縮小、ジャンプキャンセル可能に変更。

■デビル大吾

・ファイナルダイゴビィィーーム!(新技)を追加。

・空中レバー強から空中ジャンプキャンセルをできないように変更。

■メカ兵太

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・ボンバーアタック!(新技)を追加。

Share this post


Link to post
Share on other sites

and here 1.03a

ver.1.03aへのアップデートを開始します。

※必ずver.1.03に対し適用してください。それ以外のバージョンに対しては適用できません。

変更点は以下の通りです。

・キー入力の不具合を修正。

■斬真狼牙

・ワイルドシュート追撃>ワイルドシュート追撃のキャンセルルートを削除。

・Bエスケープの不具合を修正。

■京堂扇奈

・Bエスケープの不具合を修正。

■闇のアギト

・屈やられが投げ無敵になっていた不具合を修正。

・L/M/Hパンクナイフのナイフ部分の発生と落下速度を高速化。

■月読きなこ

・シールド・オブ・ザ・グリモア成功時にダメージを受けないように変更。

■宮里軍団

・L/Mタイトチェーンからの引き寄せの攻撃力を0に変更。

■デビル大吾

・前歩き中に位置関係が入れ替わると振り向きを行わなかった不具合を修正。

Share this post


Link to post
Share on other sites
■宮里軍団

・勝ちモーションを修正。

・BBM時に決着をつけるとゲージが不安定なまま次ラウンドに行く不具合を修正。

・投げの際、相手の表示が手前になってしまう不具合を修正。

・サイクロンチェーンの食らい判定を拡大

Erika Miyazato

- Fixed win pose

- Fixed an error where her gauges would not reset in the next round if you used Big Bang Mode

- Fixed an error that occurred when throwing an opponent

- Cyclone Chain's hitbox increased

Share this post


Link to post
Share on other sites

May I suggest that we try to model the rest of the pages based on Rouga's from here on out so that there's a unified style for the information?

I'm currently messing around with Senna's and trying to organize it properly, but if anyone has any suggestions feel free to say so.

Share this post


Link to post
Share on other sites

There needs to be a unified style but the way Rouga's page is horrible I'm sorry...

The table of contents is a hot mess, not everything needs to be divided into it's own category...there were already templates in place but eh.

I was going to worry about cleaning them up once everything got a good amount filled out.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nakanishi Sisters

姉妹の絆 Kyoudai no Kizuna (Sister's Bonds)

The romanization is 'shimai' for sisters. Kyoudai(兄弟) means brothers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been playing around with Agito for a bit, and since the v1.03 minimum damage for supers, 623D does a minimum of around 1.7k (EDIT: Actually, it's 1652). So comboing into 623D is pretty damn good for damage now. Maybe a little too good?

Sample combo (4105 vs Ren/Sanzou, 4512 vs Senna)

a.C 2B 5C 2C j.C a.D (h)j.C a.D (land) 623D

Share this post


Link to post
Share on other sites

good shit dude that sick 4k for one bar nice!!! i found that his throw is super cancelable with the right timing

Share this post


Link to post
Share on other sites

u so god like fixing the agito wiki Mengjun TY if your ever at evo one year al treat you for food nice job dude good info

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem, I'm starting to like the character myself ^^

Anyway, reporting wiki changes made today:

- Updated Rouga page layout to match the template more.

- Added Erika's damages and prorations.

- Added all of Agito's moves, descriptions, damages and prorations.

Share this post


Link to post
Share on other sites

just found an other 4k mid screen combo with Agito

JC,J236C,5C,JC,JD,land,JB,J236C,[2C],623D the funny thing is when u start it Black Beats i dont get why it works lol tested in story mode on highest level and training

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just finished fixing Senna's page to more closely match the template. She still needs damage+proration values and some of her normals haven't been filled in yet.

What are we doing with the combo sections? Modeling it after Rouga's or is the template format different?

Share this post


Link to post
Share on other sites

×